כך נעביר את לילות החנוכה (עם מינימום נזקים )

תינוקות אוהבים שגרה וחלקכם משקיעים מאמץ רב בכדי לייצר אותה- השגרה המוכרת מקנה לתינוק תחושת בטחון- יחד עם זאת יציאה חד פעמית ממנה אינה אמורה להפר את הכללים כל עוד תחזרו לשגרתכם מספר ימים לאחר מכן. אל תאמרו לעצמכם גם ככה יצאנו משגרה- אחרי החגים "נתחיל בדיאטה" אלא, נסו לשמר את ההרגלים הקיימים כמידת האפשר – לפחות את חלקם.

הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לשמור על שגרת היום והלילה:

1. לבוש:
הלבישו את התינוק בבגדים רכים ונוחים בערב החג על אף הפיתוי להלבישו בבגדים מחויטים לכבוד החג:)

2. זמן הגעה:
מומלץ להגיע להדלקת הנרות בשעה מוקדמת- נסו להגיע ראשונים לפני שמתחילה ההמולה ולפחות שעה לפני
שעת ההרדמה הרגילה.

3. נסיעה באוטו:
אם תינוקכם רגיל לשנת אחהצ- אפשר לנצל את הפקקים לתנומה זו.

4. שעת הרדמה:
מומלץ להרדים את הפעוט לפני הדלקת הנרות ולפני ששאר בני המשפחה מגיעים.

5. האכלה:
אם אתם חוזרים הביתה באותו הערב – העבירו את התינוק בשקט, מבלי להדליק את האור או לדבר.
אם בכל זאת יתעורר במעבר- אין מה להלחץ או להבהל. אם רגיל לאכול בלילה נצלו זמן זה להאכלה.

6.טקסים:
בערב החג אפשר לדלג על טקס השינה. במהלך ימי החג נסו
להקפיד על הטקסים הקיימים: טקס ערות, טקס יום, וטקס שינה, גם אם אינכם נמצאים בסביבה המוכרת.

7. חפץ מעבר/ מוצץ
ציידו את התינוק באובייקט המעבר שלו ( כשמו כן הוא)

8. סדר יום וחלונות שינה:
אם אתם יוצאים מהבית למספר ימים לרגל חופשת החג -הקפידו לשמור על זמני השינה והאכילה שאליהם תינוקכם רגיל, גם אם לא ישן במיטתו או לא נמצא בגן או במסגרת אליה הוא רגיל.

9. חזרה לשגרה:
גלו סבלנות, נשמו עמוק נצלו תקופה זו לעשות סדר בהרגלי השינה ובסדר היום.

10. חג שמח מלא באור( יום) ושינה טובה לכולם