לא צריך לחכות לגיל חמישה חודשים בכדי לטפל בקשיי שינה

אפשר למנוע ולטל בקשיי שינה  החל מגע הלידה.

והנה ההסברים למה:

1.נדנדה הורמונלית :
המערכת המאפשרת הבחנה בין יום ולילה הולכת ומבשילה ומגיעה לתפקוד מיטבי סביב גיל חמישה חודשים.עם כל הכבוד למלטונין (באמת שיש לו כבוד) הוא אינו המשפיע היחידי ולכן אין חובה לחכות להבשלת מערכת זו בכדי לטפל בקשיי שינה אסביר:
הורמון המלטונין הוא הורמון הנשבר באור השמש. גם אם יספרו לכם שהגפת תריסים בצהרים תגרום להפרשתו, אל תתפתו להאמין לסיפורים הללו. היכולת לישון ביום (לא קיים ויכוח על היכולת הזו) מושפעת מהורמונים אחרים אשר בנסיגתם מתאפשרת שינה. חלונות השינה הם אלו שלמעשה מסמנים את אותה הזדמנות מטבולית לישון ולכן, חשוב לעשות שימוש באותם חלונות כבר מהרגע הראשון. הקפדה על חלונות זמן נכונים, או מאידך כיוון חלונות זמן אלו, תשפר ותשפיע בצורה מיטבית על שנת התינוק. את זה ניתן ומומלץ לעשות כבר מהרגע הראשון!
2. מזג התינוק:
לכל תינוק פוטנציאל שינה שונה. פוטנציאל השינה מושפע בין השאר ממזג התינוק, מטונוס השרירים שלו ומהגנטיקה אותה ירש מהוריו.
תינוקות בעלי מזג סוער, נרגנים, וחסרי שקט, יפגינו באופן טבעי גם קושי להירדם- הגיוני נכון?
אבחון המזג והתאמת גירויים התואמים את גילו ואת מזגו ישפיעו על מצב רוחו, על טונוס השרירים שלו וכמובן על יכולת הוויסות שלו. מכאן התוצאה ברורה. אין צורך לסבול חמישה חודשים נכון?
אשת מקצוע מתאימה שיודעת לתת מענה לחלקים ההתפתחותיים ולהתייחס למצבו הגופני והחושי של התינוק ולצד כל אלו גם מכירה את פיזיולוגית השינה של התינוק יכולה לסייע החל מרגע הלידה. תינוקות מסוימים יפגינו קושי להירדם לא רק בלילה אלא גם ביום.
אבחון התינוק והבנת צרכיו כבר סמוך ללידה יציידו את ההורים בכלים הנכונים המתאימים ככפפה למידות תינוקם. קחו לדוגמה תינוק בעל טונוס גבוה, גירויים המייצרים הרפיה ורוגע יסייעו לתינוק זה לווסת את מתח השרירים ויובילו אותו לשינה.

3.סדר יום:
סדר יום מובנה חשוב ויעיל החל מרגע הלידה. תינוקות אוהבים מובנות, הכנה ומחזוריות קבועה. כאשר תינוק שבע וכמו כן "שבע" מבחינה חושית כלומר- חשוף לגירויים התואמים את גילו בשעות הערות שלו – מגיע לשעת השינה מווסת. קחו לדוגמה תינוק רעב או מלא מידי או תינוק מוחזק- כזה שמתקשה להרפות ולהוריד את מתח השרירים שלו -הגיוני שיפגין קושי בשעת ההשכבה נכון? התאמת סדר יום מובנה לאותו תינוק הכוללת חשיפה לגירויים הנכונים וכלכלה מתאימה תשפיע על שנתו. אחד הדברים שנעשים במהלך הדרכת שינה כבר מרגע הלידה זה בניית סדר יום הכוללת בתוכה תוכנית מחזורית הבנויה מכלכלה, פעילות ושינה. אלו תורמים ומייצרים סדר כבר מהרגע הראשון.
4.התנהגות הורית:
בחודשי החיים הראשונים לא קיימת הפרדה בין יום ולילה ולכן יתכנו אפיזודות ערות ארוכות גם בלילה. אותן אפיזודות יתכנו גם ביום רק שההורים חווים אותם על בשרם בשעות הלילה הקטנות בהן הם ממש רוצים וצריכים לישון. ההתנהגות ההורית בלילה היא קריטית והיא תשפיע על הרגלי השינה בהמשך הדרך, הדרכה נכונה תכוון את ההורים ותצייד אותם בכלים הנכונים להתנהגות נכונה ויעילה ביום ובלילה ובכך תמנע קשיים שעלולים להופיע בעתיד.
5. אחרי שקראתם את כל הכתוב חשוב לדעת שרוב קופות החולים מסבסדות ייעוצי שינה עד גיל חצי שנה ויש מספיק סיבות טובות לנצל את זה.

בהצלחה!