מוטיבים בהתפתחות

התינוק שלי לא זוחל? איזה תרגילים יקדמו אותו לכך? האם זה בסדר שידלג על השלב הזה.?

מה יקרה אם ידלג ומיד יעמוד? מה הסיבה שאינו זוחל?

כל אלו ועוד הרבה שאלות אחרות הן רק חלק קטן משאלות שמטרידות הורים בנוגע להתפתחות התינוק בכלל ולזחילה בפרט.

הסוד הוא, שאין תשובה חד משמעית לשאלות הללו…

photo5ההתפתחות של התינוק משולה למתכון בכל מתכון ישנם תנאים ומרכיבים

כאשר אני פוגשת תינוק שאינו זוחל לדוגמא ,הדבר הראשון שאני עושה זה בודקת מה למד ואלו מרכיבים ותנאים רכש עד כה ומכאן אני מבינה אלו מרכיבים ותנאים נוספים הוא עוד צריך ללמוד…

התרגילים וההמלצות אף פעם אינם גורפים ומתאימים לכולם!!

משום שלכל תינוק יש את הסיבות שלו לעיכוב .

ההבנה של התהליך היא ביכולת לשים את האצבע על המוטיב המרכזי, לעיתים יכול להיות יותר ממוטיב אחד , יכול להיות שאת אותו מוטיב\ים אינו רכש בשלבי ההתפתחות הקודמים לזחילה. ומכאן המשמעות הגדולה של רכישת שלבי ההתפתחות בסדר הנכון ושלב אחר שלב.

כפיפה, היא מוטיב תנועתי הנרכש כבר ברחם, הכפיפה תשרת את התינוק בכל שלבי ההתפתחות הינקותיים וגם בהיותו בוגר, הכפיפה תוביל את יכולתו להזדקף.

השכיבה על הבטן, והערסול בשבועות הראשונים משמרים את הכפיפה וטומנים בחובם את היכולת בהמשך להתהפך ולזחול .

היכולת להתכופף היא דוגמא אחת לאותם המוטיבים שהזכרתי קודם.

ולעיתים היא הדבר שהתינוק צריך ללמוד אפילו בגיל שמונה חודשים או בגיל בוגר יותר.

ההתפתחות משולה למתכון : מספר מרכיבים, מספר תנאים ,והתוצאה ,תמיד תהיה תלויה בשלמותם.

אז זכרו התרגילים מועילים ומוסיפים תמיד,

אבל אל תשכחו ואל תוותרו על עומק הסיבה ועל איתור המוטיב המרכזי.

מעברים

רונה ברזלי ליבני