מלידה עד שלושה חודשים

  • מלידה עד שלושה חודשיםשימוש במנשא בתנוחת ערסול משפר את השכיבה על הבטן ואת הרמת הראש: הקפידו להשכיב את התינוק על הבטן מיד לאחר הערסול למספר דקות בכדי שיתרגל את שכיבתו בין אם ער ובין אם ישן
  • שימוש במוסיקה קצבית במיוחד (טראנס האוס) יכולה לשמש כדרך הרגעה כאשר התינוק בוכה העלו את הווליום והשתמשו במוסיקה מונוטונית וחזקה .
  • ערסלו את התינוק כחצי שעה לפני האוכל, תנוחת הערסול "מכינה " את מערכת העיכול לקראת בואו של המזון.
  • השכיבו את התינוק בתוך פוף לפחות בחלק מהיום ,תנוחת הערסול מקנה לו בטחון.
  • שימוש במונוטוניות טפיחות קלות ותנועה המגיעה מהברכיים מרגיעים את התינוק.
  • נסו להימנע ממזון כאמצעי הרגעה.
  • אל תתעסקו בסדר יום אלא נסו להתעסק בתנאים אותם צריך לקבל התינוק.
  • חשפו את התינוק לסוגי מגע ומרקמים שונים החל מרגע הלידה כל אלו מפתחים את מערכת החישה ובהמשך גם את ההתפתחות המוטורית.
  • שימרו על סימטריה והקפידו לאחוז את התינוק בכל המנחים.
  • חשפו את התינוק לתנועה, שנו לו תנוחות ותנו לו לחוש בהדרגה תוך כדי תמי כת הראש את תחושת כח הכבידה.
  • השכיבו את התינוק על הצדדים.
  • עשו לו פרצופים הוציאו לשון לתינוק יכולת חיקוי.
  • השתמשו בערסל
  • אל תחסכו מהתינוק בשלב הזה נשיאה על הידיים נשיאה על הידיים בגילאים אלו לא נתפסת כפינוק
  • הרימו את התינוק מהצד מהמיטה דרך גלגול אל הצד.
  • הקפידו מידי פעם על כפו רגליים חשופות
  • הימנעו מהלבשה יתרה היוצרת חוצץ בין התינוק לרצפה.